Logg inn

Getynet ID - Enkel login til mange tjenester
  Identifisering
Logg inn
Møteplass1.jpg
Møteplass skilt for brann ved søppelskuret utenfor oppgang 56.
Møteplass2.jpg
Møteplass skilt for brann ved søppelskuret utenfor oppgang 48.
20211025_185751.jpg
Ta søppel med deg ut med en gang, slik at det ikke står og lukter i gangen.
Infobrev til seksjonseiere og leieboere i Kastanjeveien 48-58
Publisert 06.12.2021
  1. Forprosjekt garasjeanlegg:
    Vi har nylig mottatt rapport fra USBL om status og muligheter når det gjelder garasjeanlegget. Vi jobber nå med framdriftsplan for videre prosess, som skal legges fram for seksjonseierne. Info om videre prosess vil komme i egen e-post så snart som mulig.

     
  2. Varsel om justering av felleskostnader fra januar 2022:
    Den delen på fakturaen som heter «Felleskostnader» økes med 5 % fra januar. Likedelte kostnader til garasjeanlegg, samt TV/internett og balkonglån blir stående som før.
     
  3. Søppel i gangene:
    Vi har observert at det noen ganger blir stående søppel utenfor dørene i oppgangene. Vi gjør oppmerksom på at søppel umiddelbart må kastes i avfallsanlegget ute.
     
  4. Avfallsordningen:
    Det har vært utfordringer med søppelhåndteringen, spesielt ved oppgang 56-58. For å løse dette har vi doblet tømmefrekvensen. Kostnaden for sameiet er den sammen. 


    Det er fortsatt viktig å komprimere papp og papir så mye som mulig før det kastes, samt at du tar ansvar for å levere søppel fra rydding og flytting på avfallsstasjonen selv.

    Vi har bestilt Ren Dunk AS til rengjøring av dunkene 2 ganger pr. år (vår og høst).
     
  5. Kontroll av El-anlegg og tavler:
    Vi er pliktig til å ha god kontroll på det elektriske anlegget. Vi har derfor inngått avtale med Elektriker Øst, som bl.a. tar termografiske bilder av alle sikringsskap for å forebygge/avdekke varmegang og feil i anlegget.

    NB - Vi gjør oppmerksom på at den enkelte seksjon selv er ansvarlig for at el-anlegget tilhørende egen leilighet er i forsvarlig stand.
     
  6. Skilting:
    Styret har satt opp skilt med merking av parkeringsplass utenfor oppgang 56, forbud mot parkering på snuplass utenfor oppgang 56-58, samt fare for steinsprang bak blokkene ved oppgang 48-54.

    Det er også montert opp skilter for møteplass ved brann på søppelskurene. Se vedlagte bilder for plassering.
     
  7. Snømåking og strøing:
    Vi går inn i vintersesongen og ber alle bidra med måking av snø og strøing ved inngangspartiene, ved/rundt søppeldunkene og der vi ferdes til fots. Snøskuffer og grus skal stå i sykkelbodene og kan plasseres lett tilgjengelig ved inngangspartiene når sesongen er der.

    NB – pass på at utstyret ikke står i veien for fri ferdsel ved evt. brann.
     
  8. Vaktmesterordningen avvikles:
    Vi ser at vaktmesterordningen ikke fungerer. Vi velger derfor å avvikle denne. Vi gjør i stedet det vi kan på dugnader. Din oppgang kan på eget initiativ organisere vaktmesterordning om dere ønsker.

    Styret setter pris på at du som føler deg sprek nok skifter lyspærer i lamper som er lett tilgjengelige. Lyspærer får du ved å ta kontakt med styret.

    Det blir satt stor pris på at du generelt tar initiativ og bidrar til at det er trivelig i fellesområdene ved behov. Plukke opp og kaste søppel når du ser noe i og rundt din oppgang. Kast ikke sneiper og snusposer på eiendommen. Og si ifra til styret når noe ikke er i orden.
     
  9. Bytte av vinduer:
    For dere som fortsatt har den gamle type vinduer i leiligheten, minner vi om behov for vedlikehold og at det for mange er på tide å bytte dem ut. Dette er din plikt som seksjonseier i følge vedtekter § 6-1 punkt 2-i) og punkt 5. Styret vil sende ut en egen e-post med mer info om dette. Eksempler på et par leverandører som kan hjelpe deg med nye vinduer finner du her.

    Sameiet tar ansvar for å bytte alle vinduer i fellesområdene.
Hilsen styret.

Fordelsprogram for beboereLes mer

Her er vi

kastanjeve48-58
3026 Drammen